- сентябрь 10, 2025
Кез келген салық төлеуші, мысалы, жеке кәсіпкерлер мен жауапкершілігі шектеулі серіктестіктер, бухгалтерлік есеп жүргізу барысында демалыс бойынша резерв құруды қамтамасыз етуі тиіс. Бұл резерв не үшін қажет және оны қалай есептеу керек? Төменде осы мәселелерді қарастырамыз.
Демалыс бойынша резерв – компанияның қызметкерлеріне демалыс ақыларын, пайдаланылмаған демалыс үшін өтемақыларды және басқа да төлемдерді жүзеге асыру үшін жоспарланған қаржы. Бұл резерв ағымдағы кезеңде болашақта қызметкерлердің демалысына ақы төлеу үшін қаражаттың болуын қамтамасыз етеді.
Қазақстанда демалыс бойынша резервті есептеудің нақты бірыңғай әдістемесі жоқ. Сондықтан әр жұмыс беруші өзіне ыңғайлы тәсілді таңдап, оны есеп саясатына енгізуі керек. Резервті мынадай кезеңдерде құруға болады:
Кезең басында резервті дұрыс есептеу үшін өткен кезеңнің мәліметтерін талдау қажет. Бұл үшін:
Ай сайынғы резервті есептеу үшін есеп саясатына ай сайын 3430-шотта «Қысқа мерзімді сыйақылар бойынша бағаланатын міндеттемелер» ретінде белгіленетін пайыз енгізу қажет. Пайдаланылмаған демалыс резерві айларға біркелкі бөлінеді.
Жыл қорытындысы бойынша резервті құру үшін:
Демалыс бойынша резерв құру – бұл еңбек және уақытты талап ететін процесс. Әр қызметкер бойынша есептеу жүргізу ең дәл соманы алуға мүмкіндік береді. Резерв сомасы есепті кезең соңындағы демалыс ақысының мөлшерінен асып кетсе, артық есептелген резерв "қызыл сторно" әдісімен түзетіледі. Егер резерв жеткіліксіз болса, айырмашылық кезең шығындарына жатқызылады.
Демалыс бойынша резервті есептеу – бұл маңызды процесс. Оны дұрыс жүргізу қызметкерлердің демалыс ақыларын уақтылы төлеуге мүмкіндік береді.